bellen +31 (0)8850 79372   mail info@elc-limburg.nl    twitter  linkedin

TANS presenteert primeur met realisatie OpenTripModel

WEB TANS Logo

Automatiseringsleverancier TANS heeft als eerste een toepassing gerealiseerd volgens het OpenTripModel. Op verzoek van haar klant I&L in Tilburg ontwikkelde TANS samen met Simacan een koppeling met een Control Tower op basis van het nieuwe open source model.

De standaard werd afgelopen donderdag (23 november 2017) formeel overgedragen aan Stichting UTC, die de standaard gaat bewaken en uitbreiden. Door met een standaard te werken kunnen partijen gemakkelijk aansluiten. Het gaat daarbij niet alleen om leveranciers van TMS of FMS systemen, maar ook om overheden die data vanuit bijvoorbeeld Smart Cities volgens deze standaard kan overdragen aan andere partijen.

Het uiteindelijke doel van dit model is dat er op een gestructureerde manier sneller en beter informatie wordt uitgewisseld, waarmee iedereen zijn voordeel kan behalen. Voorbeelden zijn: betere inzage in verkeersstromen, aflevertijden en congestie. Het moet leiden tot efficiënter vervoer, minder congestie en minder milieubelasting.

Voor meer informatie kunt u terecht op de stands B.083 TANS, D.083 Simacan of A070 TLN tijdens de ICT en Logistiek Beurs in Utrecht op 28 t/m 30 november 2017.



Fontys start met deeltijd bachelor Logistiek met component Douane

Web Standard1

Fontys is voornemens om in februari 2018 te starten met de deeltijd bachelor genaamd ‘Logistics Management/Customs& Trade Compliance’. De opleiding wordt afgesloten met een volwaardig HBO bachelor-certificaat. De deeltijd is tot stand gekomen door een samenwerking van Fontys met Douane Nederland, evofenedex, TLN Fenex en andere logistieke brancheorganisaties.

Vraag naar hoogopgeleide logistici en douaneprofessionals
In een steeds complexer wordende internationale logistiek worden ketenregie en het managen van douaneprocessen steeds belangrijker. Nieuwe wetgeving en de noodzaak van veiligheid van data en goederen vereisen de juiste maatregelen en onder andere daarom neemt de vraag naar hoogopgeleide logistieke professionals toe.

Fontys Logistiek en samenwerkingsverbanden
Fontys Venlo pakt bovenstaande uitdagingen met beide handen aan en dat resulteerde in meerdere samenwerkingsverbanden. Drie jaar geleden is gestart met de Minor ‘Customs Management in International Business’ met ondersteuning van KennisDC Logistiek Limburg en Provincie Limburg. Fontys is ook onder andere projectleider binnen het Expertisecentrum Trade Compliance& Customs Management. Topsector logistiek én de koepelorganisaties zijn verenigd in het Overleg Douane Bedrijfsleven en ondersteunen de deeltijd opleiding. Deze studie kan ook een mooie stap zijn en sluit qua inhoud goed aan bij de master van RSM genaamd: ‘Executive Master in Customs and Supply Chain Compliance’.

Deeltijd Logistics Management/Customs & Trade Compliance
In deze opleiding wordt vanaf dag één het verband gelegd tussen het logistieke proces, douaneregels en supply chain compliance. De student ontwikkelt organisatorische modellen en processen voor internationale supply chains, vanuit een customs en compliance management perspectief. In de studie worden kennis en competenties opgebouwd beginnend bij interne bedrijfsprocessen en wordt van daaruit toegewerkt naar vraagstukken die te maken hebben met customs en trade compliance management in internationale supply chains.

Informatiebijeenkomst Deeltijd Logistiek op 29 november
Voor geïnteresseerden in deze opleiding wordt er een informatiebijeenkomst georganiseerd. De bijeenkomst zal plaatsvinden op woensdag 29 november van 10:00 uur tot 11:30 uur in het van der Valk Hotel in Eindhoven. Deze bijeenkomst is bedoeld voor iedereen die meer wil weten over de opleiding.

Meer informatie en aanmelden bijeenkomst
Voor meer informatie en aanmelden voor de bijeenkomst kunt u terecht bij Merten Koolen, Coördinator Deeltijd Fontys, m.koolen@fontys.nl.



TANS toont nieuwe planningstool IMPACT tijdens ICT Logistiek

WEB Impact

Automatiseringsbedrijf TANS uit Eindhoven, toont tijdens de ICT Logistiekbeurs in Utrecht (28 t/m 30 november) de eerste versie van haar nieuwe planningstool IMPACT. Nadat vorig jaar werd aangekondigd dat TANS een nieuw planprogramma ging maken is er voortvarend samengewerkt met een aantal pilotbedrijven.

Nieuwe markten

De nieuwe tool is geen onderdeel van TALIS TMS maar staat geheel los van de tot nu toe door TANS geleverde software-producten. “De reden voor deze stap is logisch” volgens René Knapen, directeur van TANS. “Door de software volledig nieuw te ontwikkelen kunnen we gebruik maken van de nieuwste technieken. Bovendien zien we in de toekomst een verschuiving van product-gerelateerde ritten naar dienst-gerelateerde ritten. Servicelogistiek en ondersteuning van mensen bij het uitvoeren van hun werkzaamheden worden in de toekomst belangrijker dan alleen maar het plannen van goederenbewegingen”, aldus Knapen. IMPACT werkt uiteraard met gegevens uit TALIS maar kan ook samen werken met ERP-systemen zodat het ook geschikt is voor eigen vervoerders.

Uitgebreide functionaliteit

Naast de bestaande features die nu ook al in de planmodule van TALIS te vinden zijn komen er tal van functies bij, die ook de nieuwe niet-ervaren planners kunnen ondersteunen. Zoals signaleringen en een grafische kaart met meerdere layers, o.a. voor zicht op posities van voertuigen, geplande ritten en nog te plannen opdrachten. IMPACT werkt samen met de x-servers van PTV, waardoor altijd de juiste en meeste recente data verkregen wordt, inclusief actuele verkeersinformatie.

Meteen na de uitlevering van versie 1 in het voorjaar van 2018 wordt er gestart met het realiseren van alle koppelingen met boordcomputers, Apps, Transfollow en het Open Trip Model. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het nieuwe integratieplatform dat TANS sinds dit jaar in gebruik heeft genomen ter vervanging van de huidige integratiesoftware.

WEB Impact2

Bijzondere manier van kennismaken met IMPACT tijdens de beurs

Vorig jaar richtte TANS een minibioscoop in om een sneakpreview van IMPACT te tonen. Meer dan 150 personen zagen een film met uitleg over het nieuwe product.

Dit jaar kunnen de toekomstige gebruikers met behulp van een spel de features van IMPACT ervaren. Tijdens de beursdagen wordt er elk half uur door 4 personen een spel gespeeld met behulp van Kahoot (quiz-app). De vragen kunnen op de smartphone gelezen worden en de antwoorden vinden de spelers terug in IMPACT die op laptops staat geïnstalleerd. U vindt TANS op stand B083 in Hal 3.

Vooraf inschrijven via website www.impact-planning.com is noodzakelijk om te kunnen winnen en kans te maken op de Xbox One die dagelijks aan de beste speler wordt toegekend. Iedere speler ontvangt sowieso een kaartspel. Bezoek TANS  in HAL 3. stand nr. B.083

Over de beurs

ICT & Logistiek is het jaarlijkse event waar u de (ICT-)oplossingen vindt die nodig zijn om uw logistieke processen efficiënt in te richten en effectief uit te voeren. Een bezoek aan ICT & Logistiek biedt professionals in de logistiek een actueel overzicht van toepassingen diensten voor de complete supply chain. Dit jaar vindt ICT & Logistiek gelijktijdig plaats met Logistica, de belangrijkste vakbeurs op het gebied van logistiek en goederenstroombeheersing binnen de Benelux. Met je ICT & Logistiek badge heb je toegang tot beide beurzen.



Multitax Transport Int. breidt verder uit met Mijn Pakket Dienst Limburg

WEB Mijn pakketdienst

Op 2 November jongstleden opende Mijn Pakket Dienst Limburg haar deuren. Het unieke concept door het Mijn Pakket Dienst hoofdkantoor in Goes opgezet waarbij ELC Limburglid Multitax Transport de vestiging in Limburg zal gaan verzorgen.

Mijn Pakket Dienst
MijnPakketDienst is dé persoonlijke pakketdienst in Nederland met scherpe tarieven en een goede service. MijnPakketDienst biedt de mogelijkheid de volledige pakketdistributie voor u te verzorgen. Met ons track & trace systeem bent u verzekerd van tijdige bezorging van uw vracht en kunt u altijd opvragen waar uw zending zich bevindt. Alle pakketten en pallets kunt u voorzien van een eigen barcode en staat geregistreerd in het boek- en volgsysteem. Zo kan de zending van deur tot deur gevolgd worden. Ook voor het vervoer van goederen met bijzondere afmetingen of eigenschappen zijn er tal van oplossingen mogelijk. MijnPakketDienst denkt en werkt méé!

MijnPakketDienst heeft vaste afspraken met haar partners. Op die manier komt de verzender als ook de ontvanger niet voor verrassingen te staan. Met Mijn Pakket Dienst kan de gehele Business 2 Business in Limburg ontzorgd worden



© Copyright 2010 - 2014 ELC Limburg      Sitemap - Disclaimer - Privacy verklaring