bellen +31 (0)8850 79372   mail info@elc-limburg.nl    twitter  linkedin

ING Bank publiceert Assetvisie Trucks & Trailers 2018

WEB ING Assetvisie

Deze publicatie van ELC Limburglid ING geeft een actueel beeld van de ontwikkelingen op de truck-en trailermarkt en de verwachtingen voor 2018 en 2019. De Nederlandse markt is het uitgangspunt, maar tegen een Europese achtergrond. Vervoer kent immers geen grenzen, wegtransporteurs hebben vestigingen in andere EU-lidstaten en ook fabrikanten van trucks en trailers kijken Europees.

ING vindt het belangrijk om de trends in de markt te volgen. Dit jaar publiceren we de 11eeditie. We hebben in die periode grote bewegingen van de markt gezien en het gaat nu voor de wind. Gebruikers van materieel zijn optimistisch en kijken vooruit. Tegelijkertijd komen er grote technologische veranderingen aan. Een van de belangrijkste is de brede introductie van middelzware-en zware elektrische trucks voor distributie in stad en regio. Dit is binnen enkele jaren een feit. Ook nu al wordt er kritischer gekeken naar de uitstoot. Dit zorgt ervoor dat de CO2-uitstoot van trucks steeds hoger op de agenda komt bij transporteurs en fleetowners.

Ga naar publicatie.



Broekman Logistics en Heylen Warehouse starten bouw logistieke campus in Venlo

WEB Heylen Broekman

 

Venlo, 28 maart 2018 – Broekman Logistics & Heylen Warehouses gaan op de voormalige productielocatie van DSM Pharma Chemicals een logistieke campus van meer dan 63.000 m2 realiseren. Stephan Satijn (wethouder voor Venlo) en Twan Beurskens (gedeputeerde voor de Provincie Limburg) gaven het officiële startsein voor de bouwwerken.

 Broekman Logistics gaat de logistieke campus in Venlo gebruiken voor opslag, logistiek en assemblage-activiteiten van diverse producten waaronder ook voor 50 procent ADR-goederen. De totale warehouse oppervlakte bedraagt 53.000 m2. Daarnaast is er ruim 10.000 m2 aan mezzaninevloeren en 2.500 m2 kantoorruimte beschikbaar. De ontwikkeling wordt in fasen gerealiseerd en de werkgelegenheid zal daaraan parallel oplopen van 150 arbeidsplaatsen naar uiteindelijk 300.

“Met Broekman Logistics hebben wij een partner gevonden om een nieuwe logistieke campus te realiseren en bij te dragen aan de groeistrategie in Nederland,” zegt Ralph Caspanni, CEO van Heylen Warehouses. “Met deze triple-AAA zichtlocatie bieden we een top bereikbaarheid over de weg, het water en het spoor.”

“De site in Venlo is uitstekend gelegen, de bargeterminal en railterminals liggen als het ware om de hoek van ons terrein. De site is goed toegankelijk via de A67 (België – Duitsland) en de A73 (Nijmegen – Roermond). De uitbreiding van de warehouse capaciteit in Venlo is onderdeel van onze groeistrategie in Nederland”, zegt Willem Jan van Amersfoort, Managing Director Warehousing & Distribution van Broekman Logistics.

Een tweede stap in gecombineerde opslag

Met het nieuwe warehouse in Venlo zet Broekman Logistics een tweede stap in het aanbieden van gecombineerde opslag. Vorige week vond namelijk al de opening van het warehouse op de Maasvlakte plaats. Op deze strategische locatie, nabij de container terminals van de Maasvlakte, kunnen klanten ook gebruik maken van gecombineerde opslag voor zowel ADR als non-ADR goederen.

De gecombineerde opslaglocaties van Broekman Logistics bevinden zich in de door de Overheid benoemde ‘Logistic Corridor’. Hiermee biedt Broekman Logistics haar klanten de mogelijkheid om direct en eenvoudig de Europese markt te bedienen. Alle locaties voldoen aan de strengste normen op het gebied van veiligheid en milieu.

Over Heylen Warehouses

Heylen Warehouses ontwikkelt, verhuurt en beheert state-of-the-art logistiek en bedrijfsmatig vastgoed, dat tot stand komt via een efficiënt bouwproces en functioneel en zorgeloos gebruik garandeert. Zowel in Nederland als in België realiseerde het bedrijf al ruim 600.000 m2 aan toekomstbestendige en kwalitatief hoogwaardige gebouwen, die bovendien qua ontwerp een bijzondere architectonische meerwaarde bieden.

Op dit moment heeft Heylen Warehouses ruim 200.000 m2 aan distributiecentra in aanbouw en meer dan 1 miljoen m2 aan gunstig gesitueerde, eigen gronden in voorraad. Heylen Warehouses is een onderdeel van Heylen Group in België, een industriële holding die wereldwijd investeert in ambitieuze bedrijven en ondernemers.

Over Broekman Logistics

Broekman Logistics is meer dan 55 jaar geleden ontstaan in de Rotterdamse haven en uitgegroeid tot een full-service logistiek dienstverlener met ca. 800 medewerkers en vestigingen in Nederland, China, India, Singapore, België, Polen en Tsjechië. Broekman is gespecialiseerd in Forwarding & Shipping, Warehousing & Distribution en Breakbulk Terminals. De dienstverlening van Broekman kenmerkt zich door een global reach met een personal touch (www.broekmanlogistics.com).



Danny Jonker, docent/onderzoeker Fontys Venlo, presenteert onderzoek tijdens WCS in Dallas

WEB Danny Jonker WCS

Danny Jonker zal op donderdag 15 maart in Dallas, Verenigde Staten zijn afstudeeronderzoek presenteren tijdens het World Cargo Symposium (WCS). Dit event wordt georganiseerd door IATA.

Drie finalisten zijn geselecteerd als winnaars van de eerste FACE-UP Air Cargo Competition 2018! Deze drie young professionals hebben onderzoek uitgevoerd binnen de lucht transport (bijv. luchtvracht, supply chain management, mobiliteit, IT oplossingen etc.). De FACE-UP finalisten zullen in het bijzijn van 1200 top-level industrie professionals presenteren.

Glyn Hughes, IATA's Global Head of Cargo: "The idea is to bring fresh energy into the air cargo industry by offering opportunities that will assist the professional development of talented graduates with a passion for the industry. Air cargo is growing at an impressive rate and we want young people to be a part of unlocking, and benefitting from this potential,"

Danny Jonker werkte de afgelopen maanden voor Fontys Venlo, binnen het E-Global project en als onderdeel van zijn Master Study Supply Chain Management aan de Universiteit van Maastricht, aan het onderzoek ‘Verpakken op maat’. De titel van het onderzoek is: ‘The average parcel size in e-commerce shipments - a variable in coping with congestion in carrier networks? Binnen dit onderzoek heeft hij nauw samengewerkt met Ken Zschocke. Ken is tevens docent/onderzoeker voor Fontys Venlo, Faculteit Techniek en Logistiek. Samen zullen zij Fontys Venlo vertegenwoordigen in Dallas.

Wij wensen Danny Jonker veel succes met zijn presentatie!

Meer informatie over dit congres: http://www.iata.org/whatwedo/cargo/Pages/face-up.aspx



Julianakanaal, Stein en afgemeerde schepen

BVB

Al enige tijd wordt er gesproken over de ongemakken die worden ervaren aan de Kanaalkade in Stein. Nu schepen (duwbakken) steeds groter zijn geworden, dieper worden geladen en meer motorvermogen hebben dan bijvoorbeeld veertig jaar geleden zijn de krachten die op bolders, haalpennen, draden en meertouwen worden uitgeoefend toegenomen. Schippers van passerende schepen worden gevraagd artikel 1.04 van BPR in acht te nemen, maar ook, al is het kanaal ter plaatse breder, zuiging en golfslag te vermijden. Gedrag moet het kunnen winnen van extra regelgeving.



© Copyright 2010 - 2014 ELC Limburg      Sitemap - Disclaimer - Privacy verklaring